Čisti i Štedljivi / PureTech motori nove uzdanice Citroëna

Image
Foto: citroën

Zbog primjene najnovije dostupne tehnologije nova obitelj motora u usporedbi s prethodnom generacijom nudi jednaku ili veću snagu te potrošnju goriva i emisiju stakleničkih plinova manju za oko 25 posto.

3.1.2013.
7:00
citroën
VOYO logo

Dostupna na modelima Citroën DS3 i C-Elysée, nova obitelj motora proizvodi se u tvornici Trémery u Francuskoj.

Cilj konstrutora je bio znatno smanjiti štetne plinove i potrošnju goriva, no jednako tako trebalo je smanjiti i ukupnu masu vozila povećavajući pri tom njegovu kompaktnost. Naposljetku, specifična snaga od 50 kW po litri goriva zaokružila je glavne smjernice projekta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Razvijeno je nekoliko različitih obujma motora od kojih su dva već danas u ponudi: motor obujma od 1,0 litre i 1,2 litre, snage raspona od 68 do 82 KS (od 50 do 60 kW).

Ovisno o modelu i ugrađenim gumama, potrošnja u mješovitoj vožnji nove obitelji motora kreće se od 4,3 l/100 km do 4,6 l/100 km što odgovara ispuštanju CO od 99 do 107 g/km. U usporedbi s motorima prethodne generacije te su vrijednosti smanjene oko 25%.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

PureTech VTi 82 dostupan je od studenog na Citroënu DS3. Obujma od 1199 cm  razvija snagu od 60 kW pri 5750 o/min, što je povećanje od 6 kW (9 KS) u usporedbi sa zamijenjenim motorom od 1,4 litre.

Image
Foto: citroën

Ovdje je napredak također znatan: najveća brzina povećana je za 11 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h skraćeno je za 1,9 sekundi, dok je potrošnja smanjena za 1,5 l/100 km (-25% u odnosu na prethodnu generaciju) da bi dostigla razinu od 4,5 l/100 km.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ispuštanje CO smanjeno je za 35 g pa sad iznosi 104 g/km. Još jedna izvedba istog obujma (VTi 72) bit će dostupna na novom Citroën C-Elysée, koji će se lansirati u siječnju 2013. godine na hrvatskom tržištu.

Trocilindarski motor ima višestruke prednosti u odnosu na četverocilindarski, poput manjeg gubitka energije trenjem, manjeg broja pokretnih dijelova, manje mase i kompaktnijih mjera. Sve to smanjuje potrošnju goriva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zahvaljujući smanjenju broja cilindara, ali i preinaci nekoliko sastavnih dijelova, motor VTi 68 od zamijenjenih je motora lakši za 25 kg, a  VTi 82 za 21 kg, što je smanjenje veće od 20% za motor bez dodatne opreme (alternator, elektropokretač, itd.).

Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo