promjene prehrambenih navika / Basta pasta: iako su po tjestenini slavni, Talijani je sve manje konzumiraju!

Image
Foto: Thinkstock.com

Istraživanje je pokazalo da je tijekom 2004. svaki stanovnik Italije godišnje konzumirao oko 28 kilograma tjestenine, a 2013. 25.3 kilograma, što je za deset posto manje

24.7.2015.
8:34
Thinkstock.com
VOYO logo

Važan dio kolektivnog identiteta nacije za mnoge je Talijane konzumiranje tjestenine na bezbroj načina, no unatoč tomu prehrambene i kulinarske navike naših susjeda postupno se mijenjaju.

Penne all'arrabiata, spaghetti carbonara, lasagne, teško je pronaći neku drugu vrstu hrane koja se u tolikoj mjeri povezuje s Italijom kao što je to tjestenina. No, odnedavno si prehrambene i kulinarske navike Talijana izmijenjene, a konzumacija jela od tjestenine znatno je manja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istraživanje je pokazalo da je tijekom 2004. svaki stanovnik Italije godišnje konzumirao oko 28 kilograma tjestenine, a 2013. 25.3 kilograma, što je za deset posto manje.

Pad potrebe za konzumiranjem jela od tjestenine nije jedino što se u zemlji izmijenilo, kaže profesor nutricionizma na napuljskom sveučilištu, Gabriele Riccardi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Konzumiranje tjestenine, kruha i riže s vremenom se postupno smanjilo", kaže Riccardi, dodajući da se na drukčiji način i u drukčijim količinama konzumiraju i meso i povrće.

U nekadašnjoj klasičnoj rimskoj trattoriji nudila su se tradicionalna jela poput tjestenine ili pizze, a danas je izbor šarolikiji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Brojni restorani u međuvremenu na jelovnicima nude vegetarijanska i veganska jela kao i ona od organski proizvedene hrane. Iznimno su popularna i jela od kuskusa i kvinoje.

Usto je u ponudi sve više 'stranih' jela, brze kineske hrane, česti su sushi barovi i franšize brze hrane koje turistima i mjesnom stanovništvu nude alternativu kuhinji u kojoj prevladava 'pasta'.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Izmjene su posljedica nekoliko faktora koji su se dogodili istodobno. Prije svega, posrijedi je demografski faktor. Naime populacija je sve starija, sve je manje tradicionalnih obitelji i sve više samaca. Usto je u zemlju u posljednjim godinama uselio velik broj izbjeglica koji su sa sobom donijeli vlastite prehrambene navike, tradiciju i potrebe. Ne smijemo zaboraviti ni da je među mladima sve više onih koji vode računa o zdravim namirnicama, svojoj težini i broju kalorija koje unose u organizam. Većina ih tjesteninu izbjegava jer, po njihovim saznanjima deblja", kazao je profesor Riccardi.

"Tu su i izmjene u načinu života i životnim navikama, poput odlazaka na ručak ili večeru izvan doma, drukčije radno vrijeme, redovita vježba ili rekreacija, a prisutne su i velike kulturološke promjene. Primjerice, u Italiji se izmijenila uloga žene. Prije je bilo uobičajeno da 'mater familias' brine o prehrani svih članova obitelji, a oni su se svakodnevno okupljali za stolom. Danas mnoge mlade majke naručuju gotovu hranu ili obraćaju veću pozornost na zdravu prehranu", govori Riccardi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Po izvješćima UN-ove Organizacije za poljoprivredu i hranu (FAO) sve manje Talijana konzumira mediteransku kuhinju, zbog globalizacije i izmjene životnog stila. S tim se stajalištem slaže i direktor poznate talijanske tvrtke za proizvodnju tjestenine Paolo Barilla. "Kada sam bio dijete, nismo imali bog zna što u ponudi. Danas su stvari drukčije. Količina proizvoda koji se nude na tržištu utrostručila se, a to se odnosi i na proizvode od tjestenine".

Šire se i trendovi veganske, vegetarijanske kuhinje, organskih proizvoda, jela od cjelovitih žitarica i hrane bez glutena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Unatoč izmjenama u prehrambenim navikama Talijana nije se izmijenila važnost koju pridaju hrani i jelu. Po istraživanju koje je proveo institut Censis 17,9 Talijana smatra da je važnost dobre hrane pitanje njihova ponosa i nacionalnog identiteta.

"Pristup prehrani i načinu na koji se hrane Talijanima pomaže da žive zdravije, da se druže s obitelji i prijateljima te da se osjećaju dijelom zajednice", zaključuje Censis.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
KSW 94
Uživo 11. svibnja
VOYO logo