Naučite razlikovatiŠto krade, a što zaista daje energiju

Što krade, a što zaista daje energiju

Na svakom koraku se nudi brza hrana. Mnogi ne mogu odoljeti iskušenju, pa često jedu takvu hranu, no ona niti daje dovoljno hranjivih tvari niti dovoljno energije. Jedete li krive stvari s vremenom ćete narušiti zdravlje. Na što posebno treba paziti?

Hrana i piće koji oduzimaju snagu



1. Umjetna sladila


Nakon probave stvaraju se niskokalorični šećerni alkoholi kao što su manitol, sorbitol i xylitol. Oni uznemiruju želudac i može doći do napuhivanja i stvaranja plinova što oduzima energiju. Ne koristite ili ograničite žvakače gume s umjetnim sladilima. Osim šećernog alkohola, i samo žvakanje potiče gutanje zraka što dodatno dovodi do stvaranja plinova u probavnom traktu.

2. Industrijski prerađena hrana


Čokoladice ili vreća čipsa daje ekspresnu dozu energije, no procesuirana hrana brzo prolazi u krv što znači da dolazi do naglog vala energije i jednako tako naglog pada.

3. Nikad ne jedite samo slatko


Čokoladicu ili neki desert pokušajte uvijek jesti nakon obroka u kojem su bili zastupljeni proteini i masnoće. To će usporiti apsorpciju šećera i spriječiti nagle promjene šećera u krvi.

4. Nedovoljan unos vode


Ako ste dehidrirani, volumen krvi pada pa se u stanice mišića i vitalnih organa prenosi manje kisika zbog čega se možete osjećati izmoreno.

5. Navečer pijete alkohol


Ne samo da alkohol dovodi do dehidracije, on ometa i san ako ga pijete tri do četiri sata prije spavanja.

6. Energetski napici


Većina energetskih napitaka sadrži kofein, šećer i mnoge kemijske spojeve koji će vam naglo dati snagu. Ali to će kratko trajati, a zatim kreće nagli pad energije.

Foto: thinkstock


Hrana i piće koji daju snagu



1. Zdrave masnoće


Avokado, orašasti plodovi, maslinovo ulje i druge zdrave masti olakšavaju probavu, a napuhivanje je manje vjerojatno. No jedite ih u umjerenim količinama.

2. Cjelovita hrana


Manje je više. Jedite cjelovite namirnice što je češće moguće (voće, povrće, orašasti plodovi, grah, mahunarke, cjelovite žitarice) i uvijek se odlučite za najmanje procesiranu verziju zapakirane hrane, koje imaju najkraći popis sastojaka. Kad je u pitanju tjestenine i kruh, pogledajte je li prvi navedeni sastojak cijelo pšenično brašno. Namirnice koje su najbliže svom prirodnom stanju dat će vam mnogo mirniju, dugotrajniju opskrbu energije.

3. Dovoljno vode na dan


Uz svaki obrok popijte, pijuckajući pomalo, 2,5 dl vode. Uživajte i u jagodama, dinji, ananasu ili lubenici za doručak. Voće bogato vodom pomoći će vam da jutro ne krene u deficitu H2O.

4. Energetske pločice


Napravite energetsku pločicu kod kuće, od zobi, meda, orašastih plodova i grožđica. Ili kupite neku s vrlo kratkim popisom sastojaka.

T.T./womansday.com

web preporuke

  • cosmopolitan.hrSeksi zločin

    Seksi zločin

Showbiz

Web igrice

  • Monkey GO Happy 4
  • Toetrix
  • Santa in Trouble
  • Snow Angels
  • Free Jelly
  • Deadly Road Trip
  • Assassin's Greed
  • Sport Car Bubble
  • Super Blocks
  • 3 Slices 2