Zanemareni problem!Tamna strana suncokretovog ulja
Analizirajući dobre i loše strane suncokretovog ulja, došlo se do saznanja da je ovo ulje, te većina drugih biljnih ulja (osim maslinovog), prebogato omega-6 masnim kiselinama. Te kiseline nazivaju se 'lošima', a evo i zašto.
Dakako, omega-6 sama po sebi ne mora naškoditi. Suncokretovo ulje koristi se i u kozmetičkoj industriji, prije svega jer je bogato vitaminom E. Osim toga, omega-6 bitna je za rad mozga, zdravu kožu, kosti, regulaciju metabolizma te reproduktivne organe. A budući da je riječ o nezasićenoj masnoj kiselini, ona snižava kolesterol i rizik od srčanih bolesti, navodi portal livestrong.com.
Tipična prehrana u razvijenim zemljama svijeta uključuje previše omega-6 masnih kiselina u usporedbi s unosom omega-3 masnih kiselina. Idealan omjer trebao bi iznositi od 2:1 do 4:1, dok, primjerice, tipična američka prehrana sadrži i do 25 puta više omega-6 masnih kiselina od omege-3, poručuju znanstvenici Medicinskog centra Sveučilišta Maryland. Prevelik unos omega-6 masnih kiselina (uglavnom putem konzumacije biljnih ulja) povezuje se s nizom bolesti te epidemijom pretilosti.
Iako je suncokretovo ulje bolje od zasićenih masti, uključivanje omege-3 u prehranu je nužno želite li uravnoteženu prehranu. Jedite stoga mljevene sjemenke lana, maslinovo ulje te masnu ribu jer sadrže veće količine omega-3 masnih kiselina.
Dakle, iako omega-6 masne kiseline spadaju u nezasićene masne kiseline, uzimaju li se u prevelikom omjeru mogu izazvati neželjene nuspojave.
Ako je omjer unesenih omega-6 i omega-3 masnih kiselina uravnotežen, opasne nuspojave se ne javljaju jer one uravnotežuju jedna drugu, pokazala su istraživanja. Međutim, ako je unos omege-6 veći od unosa omege-3, ovo može potaknuti razvoj depresije i upalnih procesa. Kronični upalni procesi prisutni u tijelu mogu dovesti do srčanih bolesti i tumora. Ova veza između prevelikog unosa omega-6 masnih kiselina i depresije, te upalnih procesa uočena je u studiji na ljudima objavljenoj u stručnom časopisu Psychosomatic Medicine još 2007. godine.
Omega-6, iz suncokretovog ili kukuruznog ulja, često se naziva 'lošom' omega masnom kiselinom i povezuje s napredovanjem raka prostate i debelog crijeva, tvrdi dr. Yong Q. Chen sa Sveučilišta Wake Forest. Studije na miševima pokazale su da rak prostate naglo napreduje ako se miševima daje omega-6. Kod miševa kojima je dana omega-3 tumor se razvijao daleko sporije.
Zbog vitamina E povećava se rizik od krvarenja, odnosno slabijeg zacjeljivanja rana. Ukoliko već uzimate sredstva za razrjeđivanje krvi radi smanjivanja rizika od krvnih ugrušaka, upotreba suncokretovog ulja dodatno će razrijediti krv. Pokazatelji pretjeranog krvarenja mogu biti i krvarenje desni ili krv u urinu. Ukoliko uočite ove simptome, odmah obavijestite liječnika.
Glavni problem
Tipična prehrana u razvijenim zemljama svijeta uključuje previše omega-6 masnih kiselina u usporedbi s unosom omega-3 masnih kiselina. Idealan omjer trebao bi iznositi od 2:1 do 4:1, dok, primjerice, tipična američka prehrana sadrži i do 25 puta više omega-6 masnih kiselina od omege-3, poručuju znanstvenici Medicinskog centra Sveučilišta Maryland. Prevelik unos omega-6 masnih kiselina (uglavnom putem konzumacije biljnih ulja) povezuje se s nizom bolesti te epidemijom pretilosti.
Iako je suncokretovo ulje bolje od zasićenih masti, uključivanje omege-3 u prehranu je nužno želite li uravnoteženu prehranu. Jedite stoga mljevene sjemenke lana, maslinovo ulje te masnu ribu jer sadrže veće količine omega-3 masnih kiselina.
Depresija i upalni procesi
Dakle, iako omega-6 masne kiseline spadaju u nezasićene masne kiseline, uzimaju li se u prevelikom omjeru mogu izazvati neželjene nuspojave.
Ako je omjer unesenih omega-6 i omega-3 masnih kiselina uravnotežen, opasne nuspojave se ne javljaju jer one uravnotežuju jedna drugu, pokazala su istraživanja. Međutim, ako je unos omege-6 veći od unosa omege-3, ovo može potaknuti razvoj depresije i upalnih procesa. Kronični upalni procesi prisutni u tijelu mogu dovesti do srčanih bolesti i tumora. Ova veza između prevelikog unosa omega-6 masnih kiselina i depresije, te upalnih procesa uočena je u studiji na ljudima objavljenoj u stručnom časopisu Psychosomatic Medicine još 2007. godine.
Rak prostate i debelog crijeva
Omega-6, iz suncokretovog ili kukuruznog ulja, često se naziva 'lošom' omega masnom kiselinom i povezuje s napredovanjem raka prostate i debelog crijeva, tvrdi dr. Yong Q. Chen sa Sveučilišta Wake Forest. Studije na miševima pokazale su da rak prostate naglo napreduje ako se miševima daje omega-6. Kod miševa kojima je dana omega-3 tumor se razvijao daleko sporije.
Povećava se krvarenje
Zbog vitamina E povećava se rizik od krvarenja, odnosno slabijeg zacjeljivanja rana. Ukoliko već uzimate sredstva za razrjeđivanje krvi radi smanjivanja rizika od krvnih ugrušaka, upotreba suncokretovog ulja dodatno će razrijediti krv. Pokazatelji pretjeranog krvarenja mogu biti i krvarenje desni ili krv u urinu. Ukoliko uočite ove simptome, odmah obavijestite liječnika.
Magazin.hr
web preporuke
-
Domosfera.hrKako i koliko se može uštediti kod kupnje stana
-
oglasnik.hrKako se iskupiti ženi kad zeznete?
-
Krenizdravo.comDijeta bez ugljikohidrata za brzo mršavljenje
-
fashion.hrSvi nose: upečatljiv print
Komentari




















Pogledajte sitan stan od 12 kvadrata
Provjerili smo otječe li voda u Australiji uistinu u drugom smjeru
Beskućnik provalio u kuću kako bi zalio cvijeće
Van Dammeov trash klasik postaje holivudski spektakl
Masovno vjenčanje u Beogradu!
Mislite da će lav pojesti psića? Ne, vole se i super im je!
Bolesti kojih se najviše bojimo i kako...
Pazite na odabir namirnica: Kako poveć...
Riblje ulje popravlja štetu na mozgu n...































